Το Liveshopping (Livestreaming e-commerce) είναι η μετεξέλιξη του Telemarketing που καθιερώθηκε μέσω των τηλεοπτικών σταθμών. Οι διαφορές είναι πολλές και σημαντικές, κυρίως: τα δυο είδη απευθύνονται σε άλλο αγοραστικό Κοινό, στο Telemarketing δεν υπάρχει διάδραση με τα λογικά αποτελέσματα εις βάρος του Καταναλωτή, το Telemarketing είναι «προσβάσιμο» μόνο από την τηλεόραση.

Σήμερα η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο με την ALIBABA να κυριαρχεί. Ο «Βασιλιάς» στο Liveshopping σήμερα είναι η ALIBABA με την πλατφόρμα TAOBAO LIVE που σήμερα κατέχει το 79% των πωλήσεων με livestreaming στην Κίνα.

Οι πωλήσεις μέσω Liveshopping στην Κίνα το 2020 ανήλθαν στα 110 δις δολάρια. Το 9% των συνολικών πωλήσεων μέσω e-commerce της Κίνας και το 1% των συνολικών λιανικών πωλήσεων θα γίνει το 2020 «ζωντανά». Το Conversion Rate στο Liveshopping στην Κίνα κυμαίνεται σε ποσοστά κοντά στο 30%. Στους 100 θεατές παραγγέλνουν οι 30.

ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ECOMMERCE

Το Liveshopping είναι το διαδραστικό ηλεκτρονικό εμπόριο. Το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο έχει σχεδιαστεί σε μεγάλο βαθμό γύρω από μια εμπειρία που βασίζεται στην αναζήτηση, βάσει πρόθεσης. Αυτό συμβαδίζει με την υπόθεση ότι ο αγοραστής έχει μια σαφή ιδέα για το προϊόν που ψάχνει και θα αναζητήσει αυτό το προϊόν, συνήθως μέσω πληκτρολόγησης όρων σε μια γραμμή αναζήτησης. Σε ένα παράδειγμα αναγνωρίσιμο από τους περισσότερους αγοραστές ηλεκτρονικού εμπορίου, τέτοιες προτάσεις θα προτείνουν συμπληρωματικά προϊόντα, όπως αξεσουάρ που συνοδεύουν την αγορά ενός smartphone ή ένα νέο μυθιστόρημα από έναν συγγραφέα του οποίου τα προηγούμενα έργα είχε αγοράσει ο χρήστης. Παρόλο που είναι σίγουρα επιτυχημένο, αυτό το μοντέλο αναζήτησης και πρότασης δεν παρέχει στους χρήστες αυτό που απολαμβάνουν περισσότερο από την εμπειρία αγορών.

Στο διαδραστικό ηλεκτρονικό εμπόριο αντί να υποθέσουμε ότι ο αγοραστής γνωρίζει σε μεγάλο βαθμό τι ψάχνει εκ των προτέρων και επιδιώκει μια αποτελεσματική εμπειρία, υποθέτουμε ότι ο αγοραστής δεν έχει πάντα μια σαφή ιδέα για το προϊόν που αναζητεί, αλλά αυτό μέσω της διαδικασίας αγορών, μπορεί να βρει το «αόριστο» αντικείμενο που δεν γνωρίζει ακόμη ότι χρειάζεται και να κάνουν την αγορά που θα «φτιάξει» την ημέρα τους.

ΖΩΗ-ΕΜΠΕΙΡΙΑ-ΔΥΝΑΜΗ

Με το Liveshopping δίνεις ζωή στα προϊόντα και κάνεις τις αγορές μια αυθεντική, προσωπική και συναρπαστική εμπειρία. Το Liveshopping προσθέτει τον άνθρωπο στο e-commerce και ανεβάζει το επίπεδο των ηλεκτρονικών αγορών σε άλλη διάσταση.

Το Liveshopping επιτρέπει στους ειδικούς να δείξουν το προϊόν, να παρουσιάσουν διάφορες τεχνικές και να επισημάνουν τα αποτελέσματα. Το κοινό μπορεί να κάνει ερωτήσεις (επώνυμα ή ανώνυμα), αλλά η εμπειρία είναι διαδραστική και συναρπαστική.

Οι καταναλωτές αισθάνονται ότι χειρίζονται το προϊόν μόνοι τους. Δεν διαλέγουν πλέον ένα προϊόν από ένα ράφι, τώρα αποτελούν μέρος της διαδικασίας, διαμορφώνοντας το αποτέλεσμα από την άνεση του καναπέ του σαλονιού. Το γεγονός ότι είναι σε πραγματικό χρόνο σημαίνει ότι η αγορά μπορεί να πραγματοποιηθεί και σε πραγματικό χρόνο. Το Liveshopping δίνει χώρο για αυθορμητισμό, για συνομιλία, για ένα αστείο ή ακόμα για ένα μικρό λάθος. Άλλωστε, έτσι οι φίλοι μιλούν μεταξύ τους.

Οι καταναλωτές αισθάνονται ότι έχουν δύναμη. Η επιχείρηση που πουλάει πρέπει να ανταποκρίνεται στους θεατές σε πραγματικό χρόνο και να δίνει απαντήσεις, επειδή οι καταναλωτές έχουν τη δύναμη να ζητάνε τον λόγο μέσω των ερωτήσεων (έχουν δυνατότητα έρευνας στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του Livestreaming).